fredag 26. april 2013

Seiler nedover Helgelandskysten..

MS Richard With ved Henningsvær
Som sagt; I dag seiler vi sørover langs Helgelandskysten, og neste anløp blir Sandnessjøen.

I går ble jeg ferdig vest nr 7. Siden jeg plutselig oppdaget at jeg hadde strikket i 2 forskjellige farger, bestemte jeg meg for å pynte litt på den. Så jeg heklet en kant rundt hele vesten, og rundt ermehullene.
I tillegg til at jeg sydde på et hjerte.
Synes egentlig den ble litt søt jeg :)
Mangler kanpper og litt trådfesting...
Vesten er strikket i størrelse 3 år, det er brukt pinne nr 6, og garnet er Nepal fra Drops design.


Da jeg var hjemme sist startet jeg også på et hjerteteppe, etter oppskriften jeg fant på bloggen With Love, by Ane.
Nå har jeg da kommet så langt at jeg har startet på hjerterad nr 2 :)
Jeg strikker i Sisu, og bruker pinne nr 3,5.


Forrige tordag, 18.april, ble vi liggende til kai i Ålesund hele dagen. Så da benyttet jeg meg av sjansen til å gå på land en tur.
Det jeg endte opp med å kjøpe, var knapper :)

Måtte jo også teste ut hvordan kanppene ble seende ut på 2 av vestene jeg har strikket, og resultatet ble sånn:


Men nå skal jeg forte meg å avslutte dette innlegget før vi legger til kai i Sandnessjøen.

Ha en flott dag alle der ute, om det er på land, i luften eller på havet :)

~ Åse ~



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar